Verhoog de kwaliteit van uw artikelbestand!

13 april 2018

Met het SALES Keurmerk Artikelbestand wordt het artikelbestand van een groothandel of fabrikant ieder half jaar getoetst.

Wanneer het artikelbestand voldoet aan de vastgestelde criteria, wordt het Keurmerk toegekend. Het Keurmerk geeft de ontvanger van het bestand de zekerheid dat het bestand is gekeurd. Tevens geeft de test aan groothandel/fabrikant inzicht in de kwaliteit van het bestand. In de halfjaarlijkse rapportage worden ook adviezen meegegeven.   Dit draagt bij aan de kwaliteit van het artikelbestand

Het Keurmerk geeft aan dat het artikelbestand voldoet aan de SALES Standaard. Dit gaat verder dan de SALES Validatietool, die onder meer test of de verplichte velden van het artikelbestand zijn ingevuld. Een goede validatie is de eerste stap op weg naar het keurmerk. Er wordt getest of de gegevens van ieder artikel goed en consistent zijn ingevuld, zoals de artikelomschrijving, bruto- en nettoprijs, bestelinformatie, logistieke informatie, coderingen en eenheden. Ook de GTIN’s (artikelcodes) en de opbouw van het bericht worden gecontroleerd.

Op de site van Ketenstandaard kunt u zien welke fabrikanten en groothandels het SALES Keurmerk hebben. Zij mogen het Keurmerk-logo ook gebruiken op hun eigen website en in andere communicatie.

Bedrijven die zich hebben aangemeld voor het keurmerk worden binnenkort gevraagd om het artikelbestand aan te leveren. U kunt zich nog aanmelden om uw artikelbestand te laten keuren. Hiervoor kunt u een mail sturen naar info@ketenstandaard.nl.


Laden...