Wat krijgt u?

1. U krijgt een licentie voor het gebruik van de SALES Standaard

Iedereen die de SALES Standaard gebruikt moet deelnemer zijn van Ketenstandaard Bouw en Installatie. U gebruikt de standaard als u berichten ontvangt of verzendt die zijn opgebouwd conform de specificaties van de standaard. Het is dus niet voldoende als uw softwareleverancier deelnemer is. Het intellectueel eigendom van de SALES Standaard ligt bij Ketenstandaard.

2. U krijgt één of meer GLN-codes

De GLN-code wordt gebruikt in alle elektronische berichten voor de identificatie van vaste adresgegevens. Het is een nummer van 13 cijfers dat wereldwijd uniek is en wordt voor de bouw- & installatiesector beheerd door Ketenstandaard. Een bedrijf kan meerdere GLN’s gebruiken voor verschillende vestigingen, maar ook voor bijvoorbeeld een factuuradres.

3.  U kunt gebruik maken van de helpdesk

Ketenstandaard Bouw en Installatie is het onafhankelijke platform dat zorgt dat deelnemers de standaard op de juiste manier gebruiken. Bij de uitwisseling van elektronische berichten zijn veel partijen betrokken. Deze partijen maken gebruik van de diensten van één of meer softwareleveranciers, die moeten zorgen dat de berichten voldoen aan het branchemodel. Een fout bij één van de partijen heeft doorgaans consequenties voor alle partners, waardoor het bij de bron moet worden opgelost. Ketenstandaard Bouw en Installatie analyseert waar het probleem zit en wat de bron is en neemt contact op om het op te lossen.

4. U krijgt toegang tot deelnemersbijeenkomsten

Ketenstandaard Bouw en Installatie organiseert bijeenkomsten voor deelnemers in de regio. Die kunnen gaan over de standaard, maar ook over nieuwe toepassingen of ontwikkelingen die voor u van belang kunnen zijn. Op deze bijeenkomsten ontmoet u ook collega’s, met wie u ervaringen kunt delen en leveranciers/afnemers uit de regio, met wie u mogelijk zaken doet.

5. U krijgt een vermelding op de website met eventueel al uw vestigingen

Zo kunnen potentiële klanten en/of leveranciers zien welke berichten u kunt verzenden en/of ontvangen, en verhoogt u uw vindbaarheid.

Via de zoekmachine kunt u zien wie er al deelnemer zijn.

6. U krijgt toegang tot het besloten deel van de website

Iedere deelnemer krijgt een inlogcode die toegang geeft tot het besloten deel van de site. Daar vindt u alle bestanden die u nodig heeft om gebruik te maken van de SALES Standaard, waaronder gebruikersregels.

7. U krijgt periodiek de deelnemersnieuwsbrief

Via de nieuwsbrief wordt u op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen. U mag zelf ook artikelen aanleveren en suggesties doen voor artikelen.

8. U kunt gebruik maken van de SALES Validatietool 

Met de SALES Validatietool kunt u controleren of de structuur van een ontvangen of te verzenden XML-bericht voldoet aan het branchemodel. Als dit niet het geval is, krijgt u gesignaleerd waar de afwijkingen zitten.

9. Leveranciers kunnen het Keurmerk Artikelbestand behalen

Bedrijven kunnen hun artikelbestand (pricat) laten testen en daarop SALES Keurmerk behalen. Dat houdt in dat het bestand voldoet aan het branchemodel en alle vereiste artikelgegevens correct zijn ingevuld.

Klik hier om u aan te melden.

Blijf up to date

Laden...