Wat krijgt u?

1. U krijgt een licentie voor het gebruik van de SALES Standaard

Iedereen die de SALES Standaard gebruikt moet deelnemer zijn van Ketenstandaard Bouw en Installatie. U gebruikt de standaard als u berichten ontvangt of verzendt die zijn opgebouwd conform de specificaties van de standaard. Het is dus niet voldoende als uw softwareleverancier deelnemer is. Het intellectueel eigendom van de SALES Standaard ligt bij Ketenstandaard.

2. U krijgt één of meer GLN-codes

De GLN-code wordt gebruikt in alle elektronische berichten voor de identificatie van vaste adresgegevens. Het is een nummer van 13 cijfers dat wereldwijd uniek is en wordt beheerd door Ketenstandaard. Een bedrijf kan meerdere GLN’s gebruiken voor verschillende vestigingen, maar ook voor bijvoorbeeld een factuuradres.

3.  U kunt gebruik maken van de helpdesk

Ketenstandaard Bouw en Installatie is de onafhankelijke intermediair die zorgt dat deelnemers de standaard op de juiste manier gebruiken. Bij de uitwisseling van elektronische berichten zijn veel partijen betrokken. U hebt namelijk vele leveranciers en/of afnemers. Al deze partijen maken gebruik van de diensten van één of meer softwareleveranciers, die moeten zorgen dat de berichten voldoen aan het Branchemodel. Een fout bij één van de partijen heeft doorgaans consequenties voor alle partners, waardoor het bij de bron moet worden opgelost. Ketenstandaard Bouw en Installatie analyseert waar het probleem zit en wat de bron is en neemt contact op om het op te lossen.

4. U krijgt toegang tot deelnemersbijeenkomsten

Ketenstandaard Bouw en Installatie organiseert bijeenkomsten voor deelnemers in de regio. Dat kan gaan over de standaard, maar ook over nieuwe toepassingen of ontwikkelingen, die voor u van belang kunnen zijn. Op deze bijeenkomst ontmoet u ook collega’s, waarmee u ervaringen kunt delen en leveranciers/afnemers uit de regio, waar u mogelijk zaken mee doet. Deelnemers hebben toegang tot alle commissies en werkgroepen, die zich bezig houden met de ontwikkeling en het beheer van de SALES Standaard.

5. U krijgt een vermelding op de website met eventueel al uw vestigingen

Dit biedt u de mogelijkheid om klanten en/of leveranciers te informeren over de mogelijkheden en wensen, die u hebt in het kader van elektronische communicatie. Het is een soort e-business profiel.

6. U krijgt toegang tot besloten deel van de website

Iedere deelnemer krijgt een inlogcode die toegang geeft tot het besloten deel van de site. Hier vindt u: 

  • De laatste versies van de SALES Standaard, inclusief de gebruiksregels en andere afspraken 
  • Tips en trucs bij de invoering en FAQ’s
  • Stappenplan

7. U krijgt periodiek de deelnemersnieuwsbrief

Hierdoor wordt u op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen. Ook kunt u zelf artikelen aanleveren voor plaatsing.

8. U kunt gebruik maken van de XML-Validatietool 

Met de XML-Validatietool kunt u controleren of de structuur van een ontvangen of te verzenden XML-bericht voldoet aan het branchemodel. Is dit niet het geval dan krijgt u gesignaleerd waar de afwijkingen zitten.

9. Leveranciers kunnen het Keurmerk Artikelbestand behalen

Bedrijven kunnen hun artikelbestand (pricat) laten testen en daarop een Keurmerk behalen. Dat houdt in dat het bestand voldoet aan het branchemodel en alle vereiste artikelgegevens correct zijn ingevuld.

Blijf up to date

Laden...